dimarts, de febrer 27, 2007

En nom del meu representat.

Aprofitant la polseguera que s’ha creat amb l’anunci de D&G (sobre l’incitació o no a un acte com la violació) m’agradaria fer una queixa des d’aquí, una queixa independent a aquest anunci, una queixa general.

La meva queixa és contra aquestes (ja massa habituals) denúncies que realitzen associacions, grups, ONG’s, socis, simpatitzants, amics, etc. quan el col.lectiu el qual defensen, representen, simpatitzen o a vegades ni això, quan es veu ‘afectat’ / al•ludit en un anunci, sèrie o pel•lícula un dels seus representats.

Realment crec que moltes d’aquestes denúncies estan fora de lloc pel fet que els actes que denuncien estan trets de context. Normalment solen ser gags que es fan sobre un col•lectiu que normalment estan fets sota el bon humor i l‘entrenyabilitat’, si em permeteu l’expressió.

La setmana passada va ser Aïda, on un col•lectiu es queixava del tracte rebut per un personatge que patia ‘enanisme’ (ho sento no recordo el nom de l’enfermetat), oblidant que es tracta d’un personatge. En el seu dia Bocatta també va veure afectada la seva campanya publicitària sobre els pagesos... En definitiva si ens posem així podem acabar censurant moltes i moltes coses. Algun col.lectiu d’homes s’ha queixat per l’anunci de Siemens, aquell que la dona canvia de marit perquè no sap posar la rentadora ? No, perquè és divertit. En el seu dia Los Hombres de Paco també van rebre, la poli es veia ridiculitzada en la sèrie i no es donava una imatge real. En fi sense comentaris.

Amb la queixa d’avui només vull fer veure que és necessària una mica d’autocrítica si us plau. Hem d’apendre a riure de nosaltres mateixos. Segur que molts d’aquests col.lectius en algun moment han fet broma d’una altre col.lectiu, segur. I en casos com el de D&G crec que s’ha d’afinar molt i no filar tant prim (però això pot donar per un altre post on parli dels efectes de la publicitat, la ps2, les pelis, etc. sobre la ment humana).

Per mi uns anuncis de mal gust són per exemple aquells que estan fent a la sexta sobre la promoció del Barça-Madrid i no és un buen dia para morir.

5 comentaris:

Puji ha dit...

Quan algú diu que un anunci el discrimina, s'està discriminant ell solet...

Candela ha dit...

Jo no sé si estic d'acord, a vegades si he trobat de molt mal gust algunes brometes.

Tot i que si que ès veritat que a vegades els col.lectius s'ofenen per qualsevol cosa.

Gerard Agudo ha dit...

El què està clar que aquests tipus de persontages existeixen i que es poden interpretar en una peli, sèrie o anunci (allà cada qual la imatge que dóna del seu producte), però si haguéssim de censurar tots els personatges menyspreables, maleducats , bromes àcides, humor negre, etc. que hi ha en tot el què deiem abans viuriem en el 'SosoWorld'.

Candela ha dit...

Si tens rao.

També evitar parlar de cert tipus de persones es fer veure que no existeixen.

Aix, no sé.

Otger Cataló ha dit...

La Sexta també ha retirat l'anunci de l'accident de trànsit pq el govern diu que se semblen massa als de la DGT i que pot pertorbar la gravetat d'un accident.